Okmányirodai ügyintézés
Van kedve 1-2 napot eltölteni okmányirodai ügyintézés címszóval, valamelyik huzatos, koszos, nyáron meleg, télen hideg, kormány épületben? Ugye mennyire rosszul hangzik? Ráadásul nem csak annak hangzik, de az is. Ki ne intézett volna már valamilyen hivatalos ügyet és ne tudná azt, hogy milyen fáradságos és sok bosszússággal járó dolog az okmányirodai ügyintézés. Lentebb éppen ezért eligazítjuk és tájékoztatjuk arról, hogy a gyors és hatékony okmányirodai ügyintézésnek mi a menete, milyen papírokkal kell rendelkeznie, mire kell felkészülnie a folyamat során.
Okmányirodai ügyintézés folyamata:
- Gépjármű-ügyintézéssel kapcsolatos tudnivalók
- Tulajdonjog változása
Az okmányirodai ügyintézéshez alapesetben az alábbiak szükségesek, ha át szeretnénk íratni a gépjárművet:
- adásvételi szerződés, két tanúval aláíratva, pontos dátummal ellátva eredeti példányban
- járműkísérő lap (eredetvizsga)
- forgalmi engedély
- törzskönyv (új típusú forgalmi engedélynél)
- érvényes kötelező felelősségbiztosítás kötvénye a vevő nevére megkötve
- személyi igazolvány, lakcímigazolvány
- adókártya
Üzembentartó bejegyzése:
- üzembentartó szerződés, két tanúval aláíratva, pontos dátummal ellátva
- kötelező felelősségbiztosítás kötvénye az üzembentartó nevére megkötve
- üzembentartó és a tulajdonos személyi igazolványa, lakcím igazolványa ill. mindkét fél személyes megjelenése
- forgalmi engedély
Dokumentumok amik az eredetvizsgához kellenek:
Az eredetiségvizsgálat elvégzését igazoló dokumentumra szükségünk van:
- ha a külföldről behozott használt gépjárművet vagy a jármű nyilvántartásban nem szereplő járművet forgalomba akarjuk helyezni
- ha a forgalomból végleg kivont járművet ismét forgalomba akarjuk helyezni
- ha kiviteli rendszámot igénylünk
- ha olyan szerelő munkálatot végeztetünk a gépjárműn, mely az alvázszám megváltozásával jár
- ha a tulajdonjogban történő változást be kívánjuk jelenteni.
- ha a vizsgálatot, bármilyen közhitelességi eljárás alá vonják a szakhatóságok
- Regisztrációs díj befizetéséhez a következő papírok kellenek:
- Külföldi forgalmi eng., adás-vételi, v számla, Adóazonosító kártya,
- Személyi ig., és lakcímkártya mindkét oldali másolat.
Meghatalmazás / céges: Cégkivonat, és Aláírási címpéldány